dålig på vardag och duktig på fest.

nollningen är över. jag har uppdaterat urdåligt. sista nollveckan började med dammiddag. herrejävlar, vilken kväll! det var fantastiskt med förfest hos maria, med massa rosa bubbel och arton fina flickor. mycket trevligt! väl på sittningen ballade det väl ur en smula, men jag hade verkligen svinkul! sen på gasquen träffade vi våra pojkar också. det var fint. och sen, så bakfull som jag var i tisdags. det var brutalt. men lätt värt det, med den kvällen. jag lyckades ändå ta mig upp till åtta-föreläsningen. dock lyckades jag komma en kvart sent och fick sitta på golvet eftersom salen redan var smockfull. sen led jag igenom föreläsningen, led två timmar i spritkökssoffan med jesus, led genom lunchmötet och skrattade åt malin som var ännu mer bakis och sen åkte jag hem. sov och bytte om till kilt. skottekväll stod på kvällsschemat. en klassisk kaoskväll. lycka! så det var caps i kilt som gällde, och det fantastiska att slippa sopa kapsyler till döde dar. sen svidade vi om till finbyxorna och drog till gasquen. det var härligt att äntligen ha byxor på gasquen igen. att vara kaos-sandra igen. jag har verkligen saknat det. men det är sannerligen inte alls samma sak längre. älvorna har ju bytts ut och tolvorna har nya att hänga med. så är det. ändå hamnade jag på efterfest på lindholmen. jag var sliten när jag kom i säng vid tre och inte kom upp till åtta dagen därpå. jag var fortfarande trött när vi var på häfvet på kvällen och mac var storslagen! det var nice, men jag gick ändå hem ganska tidigt.
 
torsdagskvällen bestod i käk på JA med lite fina vänner innan vi åt massa popcorn uppe på vip-läktaren med snow white framför oss på vita duken. pu-bio i runan när den är som bäst. och filmen var klart helt okej, och med rätt folk blir allt bra. och självklart oändligt med popcorn.
fredagen var så klart en för historien. jag pluggade duktigt till lunch och sen åkte jag hem och tvättade och sov. drog på mig byxorna och åkte in till skolan för att hänga med bengt och förfesta lite. hon fick sin bärs av b0f och sen skulle vi köpa pizza och massa dumma grejer hände och vi fick vänta en timme efter att ha gjort en repris på sist vi beställde från sannegården. sen gick vi äntligen tillbaks till kräkis och käkade och kunde börja dricka igen. sen gick vi till gastown och hade sepe-sits. det var fantastiskt! efter ett godtyckligt tag kom nollan från balen och capsen startade på riktigt och jag tappade räkningen på hur många öl jag druckit. sent omsider hamnade jag i trappan vid rännan, missade sista bussen och gick tillbaks och sov i soffan under tiden kaos städade klart. jag tog första bussen hem efter att ha sovit en stund till på adams axel på hållplatsen.
 
i lördags var jag inte särskilt kaxig efter att ha sovit fyra timmar. jag misstänker att jag fortfarande var full när jag gick upp för att packa lite och sen sätta mig på tåget mot skogen. när tåget rullade från perrongen kände jag första vågen av illamående skölja över mig. då började jag bli bakfull på riktigt. en riktig helvetesresa, men jag överlevde och mådde klart bättre när jag klev av i nässjö. sen var det kalas hela kvällen. riktigt bra, men jag var trött och la mig först. och som straff fick jag vardagsrumsdörren i huvudet när den ramlade ner på mig. tacksamt!

igår var jag ännu rätt sliten och satte mig på tåget hem igen. det var en bra kväll och jag somnade gott, och vaknade upp till en peppig lv3. det enda idag var fyra timmar kvant efter lunch. en smula mölig i huvudet gick jag till stan och köpte en jacka så jag kan slänga min fem år gamla och trasiga andra. nu ska jag strax sova, ladda för en tisdag. så fort jag laddat upp alla nollningsbilder på fb.
 
 

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0