En midsommarnattsdröm.

igår var nog nästan den bästa midsommaraftonen jag upplevt. på riktigt. det var så fruktansvärt bra! jag och bengt hade ju nojat över vad vi skulle göra och alla planer höll ju nästan på att skita sig. så var vi ute hos simon i vallda. vi åkte pendeltåg och buss och satt och fnissade åt den mist sagt påverkade killen jämte. roligt!

hos simon var det intressanta människor och vi åt midsommarlunch ute i det svenska sommarvädret, dvs under partytältet i ösregnet. nånstans där diffunderar mitt minne ut lite och sen går vi till nån annan fest samtidigt som bengt leker nazi med mig och paj och vatten. men det var bra. sen kom vi tillbaks till simon och åt grillat mitt i natten.  jag är så fruktansvärt förkyld och just då var jag i stadiet jag inte kände nån smak. himla antiklimax. kvällen avslutades med spontanjam och killen som spelade mumford & son på akustisk gitarr så blodet fullkomligen sprutade. sen somnade jag gott och drog vinstlotten att få sova i en säng istället för en soffa eller dylikt. det var fint.
 
idag var det misär i hela huset. dessutom var det blod överallt! simons tå hade på nåt sätt blivit uppköttad och blödde jättemycket och han hade gått runt överallt och slabbat. så folk moppade medans andra låg på godtyckligt sofflock och led. det var först på bussen och tåget hem min bakfylla slog på riktigt. jag, bengt och smör åt på donken och körde den klassiska "vad fan hände igår?". sen åkte jag hem och lider fortfarande. jag sov några timmar och det hjälpte inte ett dugg. jag måste dessutom hålla mig vaken halva natten för att vända dygnet till jobbet imorgon. till råga på allt har jag massa feber. hoppas jag mår bättre imorgon.
 
/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0