The city is my church, it wraps me in its blinding twilight.

resten av jobbveckan flöt på rätt bra. eller, produktionen flöt väl på sådär och jag och killen jag jobbade med satt nästan och snackade mer än packade. i fredags slutade jag jobba och drog hem och sov i soluppgången och sen mötte jag LN, bengt, herpes m fl för lite after work, sådär en elva timmar senare. först hittade vi inget ställe med mat och gick två varv runt vasa/avenyn innan vi satte oss på en restaurang och åt fantastisk pizza. sen flyttade vi oss och drack lite mer öl och nån drink. ute vräkte regnet ner och jag, herpederp och bengt fick för oss att vi skulle dra till guldlock. fast när vi kom åkte typ alla hem. men jb och herpes ville dricka mer och vi tog tequila med kiwi (adam hade ingen citron) innan jag och bengt åkte hem igen. jag hade planerat att försöka vända tillbaka dygnet och misslyckades fatalt genom att hålla mig vaken och titta på soluppgången.
 
igårkväll tog jag med LN på bio och vi såg nya ice age, dock utan 3D. den var söt, precis som alla tidigare filmer. mycket bra spenderad, lagom lugn lördagskväll. och i morse tog jag mig upp i tid och drog till gymmet, crossade och fullkomligen mosade mina ben i diverse övningar. när jag sen klev ut från gymmet för att gå till bussen öppnade sig himlen och det började ösa ner. på de kanske hundra metrarna ner till hållplatsen hann jag bli ordentligt blöt. tur att jag inte duschat då! väl hemma var jag tvungen att sitta ner och samla kraft för att orka cykla till ica och handla. sen höll jag på att glömma den viktigaste ingrediensen till korv stroganoff och fick gå in på ica igen. suck på mig själv.
 
ikväll ska jag titta på fotbollen med ett halvt öga, äta choklad och försöka börja titta lite på transportanteckningarna. jag lyckades boka tvättid ikväll också. urbota korkat av mig då jag börjar sex imorgon. bussen rullar fem i fem. jag planerar att gå upp runt fyra. värt...!

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0