Never forget how to dream.

i fredags drog jag till skolan och gick på sista transportföreläsningen. sen hann jag knappt hem och hämta väskan och äta eftersom västtrafik är värsttrafik och det var strömavbrott i hela centrala göteborg. jag hann tillslut och hann med tåget och kom till nässjö i tid. så kvällen spenderades med pappa och susan och vi myste och jag blev riktigt jävla rödhårig. väldigt fint blev det, vill jag hävda!
i lördags åt jag julbord med mamma och vi åkte och hälsade på mormor på sjukhuset innan jag hoppade på tåget hem. det tog mig drygt tre och en halv timme att komma hem. jag fick vänta fyrtiofem minuter i falköping, i femton minus. ibland är livet allt bra gött...! så igår gick jag upp till julkalendern och sen drog jag till skolan och satt med teoretisk kemi hela dagen. på kvällen mötte jag upp per och LN och vi drack lite öl på stan innan vi såg underbara, fantastiskt roliga Ricky Gervais i Scandinavium. det var så in i helvete bra! ett riktigt bra avslut på lv6. att det sen tog mig nästan en timme att komma hem är ju dock en annan sak... men nu peppar vi lv7. jag har skrivit klart hela kemin nu. kan inte säga att jag är nöjd, men jag lär ju bli godkänd. det är lite som kvanten: minsta möjliga arbete för en trea. sen är det bara transporten kvar. och jag vet inte om jag vågar tro att det är sant, men jag fick mail om att flytta tillbaks i vår. jag tror livet har vänt lite nu. så efter att jag skickat in kemin imorgon blir det bara transport-plugg och träning. idag blev det bodycombat. men jag ska fan aldrig mer träna kondition med mensvärk. man känner sig lite kass när man måste pausa mitt i en rörelse och sätta sig ner för att inte kräkas. festligt!

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0