måndagslyx.

jag är sinnessjukt mätt. efter en lektion, en sväng ner på stan för att fixa malariatabletter och en halv transportuppgift åkte jag med hanna, peter och erica till ica och sen hem till hanna och lagade en riktig brakmiddag som födelsedagspresent till kajsa. det var fint! återigen, studenter i ett kök, vill inte ens veta hur det kan sluta... som tur var gick det bra. dock lyckades hanna läsa fel på receptet och hade i 6dl socker istället för 6cl. men vem fan skriver centiliter i ett recept? till slut blev allt nice och vi var mätta och riktigt belåtna. mycket bra kväll!
imorgon blir det föreläsning vid åtta och sen gym för första gången på ett tag. jag anser mig tillräckligt frisk nu, och med tanke på hur mycket jag har ätit ikväll och hela förra veckan såå...!
 
första smeten med en tiopotens socker fel.
 
trerätters: bruschetta med chèvre och valnötter, havets wallenbergare med potatismos och rårörda lingon, chokladfondant.
 
utöver detta försökte vi göra nåt av den misslyckade smeten. det resulterade i nån form av tvättsvampsliknande kaka. men det var helt okej om man tog grädde och hallon till. men vad är inte det, liksom?

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0