i shut the world outside until the lights come on.

jag begav mig ut till stugan och solade och tog årets första dopp i sjön. det var uppfriskande, minst sagt. sen åkte jag och mamma och hämtade grejer hos mormor. det är alltid lika spännande.

idag fick jag chalmers-flashbacks och kände mig fruktansvärt nördig. det började med att jag råkade rabbla upp 10 13 25 som mammas telefonnummer. strax efter kom jag på mig själv att det var helt fel, jag insåg att det jag just sagt var antalet pascal det går på en atmosfär. nej, jag är inte alls kemist! lite senare berättade pappa att om man la en oöppnad lokaflaska i frysen och sen skruvade av korken när man tagit ut den så frös lokan. min nördhjärna börjar genast fundera över vad som händer rent fysikaliskt. jag borde skjuta mig själv. men det är bara två veckor kvar, sen kommer jag tillbaks till götet.

"För även om jag lämnar dig nu
för andra gator och torg
Är du aldrig långt bort ifrån mig
mitt Göteborg"

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0