so this is the new year and I have no resolution.

det har varit ett bra år. och samtidigt ett fruktansvärt. jag har nog aldrig mått så dåligt som i våras. men jag har mognat och gått vidare. jag är inte långsint sådär. min enda önskan skulle väl isf vara att de andra gör likadant. växa upp och inte leka dagislekar, vi går ju för fan på chalmers.
jag har förlorat folk, vissa förluster större än andra. jag har vunnit vänner, som jag nu inte klarar mig utan. som ställt upp jämt. jag har kommit med i en fantastisk förening med fantastiska människor. det kan varit ett av de bästa besluten i år. allt som kommit med kaos. hela nollningen och alla fina nollan. att arra pubrunda.
jag har upptäckt "tjusningen" med att kugga tentor. upptäckt att dubbelkugga är mitt bästaste. skriva omtentor också. det har redan blivit några. jag har kryssat av staten efter sommaren. jag har förstått fenomenet vaska. men nu ska jag ta tag i allt. jag ska träna ordentligt. jag ska bli bra i axlarna som krånglat hela hösten. jag ska må bra hela 2012. jag ska sköta mig, skärpa mig. vara glad. min stora förändring skedde i april när jag klippte av mig håret och piercade mig. det är också bland det bästa jag gjort. i december kapade jag håret ytterligare en gång. såhär kort har det nog aldrig varit. men jag trivs, då och då.
jag har fyllt tjugo. byggt cortège. gått i shorts i april. solat i skumhögen. druckit en flaska rödvin i byggrock. dansat på gasquen i byggrock. påsklov var vad jag behövde där och då. att allt spårade en gång till sen dock.
jag har bytt phaddergrupp på riktigt. jag står närmare rövarna. det är de som jag ser som mina barn. även om jag fortfarande ser seippih som mina riktiga phaddrar och har alla minnen där från min egen nollning. men nu är kaos närmre och jag trivs på ett sätt jag inte gjort tidigare. det är mycket som inte är som det var förut. men jag ser fram emot 2012. det ska bli ett bra år.

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0