Sprickor blev hål i fasaden, någonstans emellan var jag.

helgen var bra, faktiskt riktigt över förväntan. efter en skoldag som avslutades med SI-matte och världens bästa och mest pedagogiska albin. hur förklarar man taylorutveckling om inte med "en jävligt jobbig funktion"? sen slängde jag mig hem och speedpackade och tog spårisen ner och träffade både saudi och thore och sedan även magnus innan vi alla fick lite separationsångest och satte oss på varsitt tåg till diverse "hem". väl på mitt tåg hittade jag knappt en sittplats och fasade för att behöva sitta i gången ända till falköping. det slapp jag och hittade en fin bordsplats. efter ett tappert försök att läsa prinsisen och somnat fick jag äntligen en fönsterplats och satte mig till rätta och sov gott hela vägen till nässjö. mamma mötte mig på stationen och vi hade en stilla hemmakväll med varma mackor och vitt vin.
i lördags packade jag lite och handlade lite och massa sånt innan jag åkte till simhallen och tävlade. det gick över förväntan. bra för att inte har tränat alls på flera månader. 30.7 på flyg på 4x50fr. 31.1 på flyg på tiomanna med en växling på william som inte var av denna värld. han la sig på sidan och gled de sista tre metrarna. hur är det ens möjligt för mig att försöka svinga då?! men vi vann tiomanna, och jag är nöjd över mina insatser under dagen. sen pratade jag massa med imse och var inte hemma förräns det alldeles var time att åka till jönkan för en trevlig kväll med pizza och dålig film.

söndagen bestod mest i packning och annat smått och gott. en snabbvisit till mormor och sen slänga sig på tåget. ett surt par kom på i jönkan och hetsade över att jag råkade sitta på deras plats. som om alla andra på tåget har specificerade platser?! chill! hemma i göteborg blev jag uppmött av robert som frivilligt bar min väska på spårvagnen. sen packade jag upp lite och handlade och tackade gud och mamma för matlådorna jag haft med mig. sen gick jag och la mig, med dåligt samvete för att inte ha pluggat nåt alls knappt.

imorse var det tungt. som varenda måndag. i skolan var det nån som nämnde att duggan kommit upp på pingpong, och självklart spanade vi resultatet på saudis htc. jag kuggade. vilken underbar start på veckan, som förövrigt är läsvecka SEX nu redan. hjälp...! sen tvingades vi lyssna på alexei och sen även lajs öhjstjöm. och lille lajs som pjatade om skjödingej-ekvationen. bra där. mitt block blir mer och mer pyntat för varje kemiföreläsning som går.
på lunchen hade vi faddergruppsmöte om tacksittsen som tog en timme. efter det skulle vi sätta oss och plugga och var först bara och kollade i returfacket efter pil. och visst hade vi fått retur, och en FET sådan. jag orkar inte mer. jävla skitdag. så när vi väl hämtat oss och ögnat igenom allt det röda klottret som fyllde vartenda papper skulle vi sätta oss vid en dator och börja rättningen. så blev det icke. efter en timmes letade efter en datasal och til och med blivit utkörd ur KD1 gav vi upp och gjorde matte istället. förrförra veckans tal. bra! vi fick lite hjälp av herpes iaf. han är ju i fas, sjukt orättvist. men har man läst ALA A en gång tidigare, så. äsch. nån gång efter åtta gav vi upp en gång för alla och åkte hem åt varsitt håll. jag lagade lite mat och nu ska jag faktiskt sova. nu när jag inte har någon sovmorgon imon heller. eller jo, men vi ska skriva pil. jag orkar inte. ta mitt liv nu.

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0