I look above, and I know I'll always be blessed with love.

jag somnar strax. men min helg har varit så bra.

fredag inleddes med regn och städrunda och vattning och regnkläder och dagis och en runda i torpa med elis. och en fet fredagsfika med ett styck britta. sen stressade jag genom stan och hälsade på studenterna och ut till ekhagen och blev upphämtad av imse med passagerare. så åkte vi till linköping och simmade in och det regnade lite lagom och vi simmade 4x2 och jag hade andrasträckan och gick i mål på helt okej 2:28. sen åt vi lite och pratade massa innan vi somnade på varsin luftmadrass, tjejerna för sig och killarna för sig. hihi!

igår gick vi upp och det blåste stormvarning och man KÄNDE motvinden i bassängen på hemvägen. jag tror det gjorde lite. 4x100fr, andrasträckan i förstalaget, tack vare en fin simning på 200. klockan stannade på 1:07 för min del. helt okej och vi trodde det skulle vara klubbrekord på 4:21, men det visade sig ligga på 4:20, så icke! men vi lyckades ändå knipa bronset! och det är första DM-medaljen på flera år, det kan jag lova. så vi var glada! och "medaljerna" var de minsta jag sett. de går knappt under benämningen medalj. sen åt vi lite lunch, sov och snarkade lite och sen simmade vi in i blåsten och regnet. och jag fick en parkas i huvudet. det visade sig vara emils, haha. den blev rejält blöt! jag och matildo simmade varsitt heat 50br med blandad utgång. 40.0 med en glidmålgång på mig och 38.4 på matildo. sen var alla både kalla och blöta så vi åkte och handlade på coop och köpte ben&jerrys och sen virrade vi bort oss totalt när vi skulle till skolan. vi åkte med helena och vi snurrade bort oss i tio minuter och lyckades hitta ända ut till den stora rondellen när man svänger av från e4an... sen åt vi lite middag och MYCKET glass! sen somnade vi tidigt.

dock inte tillräckligt tidigt för att vara utvilade i morse. dessutom var vi flera som inte skulle simma något förrän sist på eftermiddagen. jag och vendela hoppade i det askalla vattnet och simmade cirkus 300m innan vi gick upp och tog på oss shorts och satte oss och stekte på gräsmattan. fint! och varmt. sen fick vi lite mer mat och vi fick skynda oss att packa för att hinna till insimmet. men vi hann och jag simmade in rätt mycket för att vara eftermiddag. men det var skönt och välbehövligt. sen fick vi sitta i skuggan under hela passet för att inte smälta av solen. men snart närmade det sig lag och jag tog jockes parkas, som nog är det skönaste som finns! vi gick ner och värmde upp och se började det. annie på ryggsim på 1:13, matildo på bröstsim på 1:22, alice på fjäril på 1:13ish och jag på 1:05. och ett nytt klubbrekord. och en diskning. jag kände det. jag kände att jag var över. helvete. kul att historien upprepar sig. precis likadant som för två år sen. jag bröt ihop totalt. helvete. men jag fick ju bita ihop och gå upp. och de andra verkade tycka att det inte gjorde nåt. för vi hade ju gjort riktigt bra ifrån oss. så ja, det var väl bra, trots allt. två sekunders pers var det ju faktiskt. och jag gick inte ens för fullt. sen åkte vi hem efter ett antal foton, lite choklad, ett kort stopp på coop och ett par skorrande högtalare längst bak i bussen!

imon är det jonn igen. jag ska nog sova rätt så omgående nu. puss!

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0