sydafreaka 1.0

ah. jag vet knappt om jag orkar beratta allt som hant. men jag ska gora ett tappert forsok.
nar vi kommer upp till sthlm ar planet till london installt och vi far spendera en natt pa arlanda. sen blir vi splittade i tre grupper, varav en, min, ska aka till london via oslo. vi ar 28 pers och nar vi kommer fram till london ar vi 13 som inte har nat bagage. och jag har FORTFARANDE inte nan vaska, jag blir lite lack. sa ungefar dar borjar allt strul. sen far vi bo en natt i london ocksa, eftersom planet till kapstaden skulle ga forst kvallen darpa. urk. sa det blev till att shoppa lite klader pa DYRA heathrow. woho. sen flog vi 11h och landade i kapstaden.



det överstående skrev 30/12 -09. första gången på ett internetcafé. och det var innan jag insåg att jag inte skulle ha varesig tid eller ork att berätta allt i detalj. men nu ska jag iaf göra en så god sammanfattning som jag bara kan.

vi blev ju som sagt två dagar försenade och jag och tolv till var utan bagage. min väska kom efter en och en halv vecka i sydafrika. och kapstaden var fint. fast jag råkade halka på golvet utanför toaletterna i omklädningsrummet och krossade armbågen eller så. ont gjorde det och blått blev det. fint! och vi fick nya kompisar och sjukt många nya facebookvänner. dunx, jandré, lee gjorde våra sista dagar i kapstaden. jag skulle kunna fortsätta berätta hur mycket som helst. men det kommer jag inte göra. men vi bodde hur som helst sex brudar i ett rum. trångt och mysigt <3 och väskor och prylar och saker och bikinisar ÖVERALLT. sen åkte vi till mpumalanga och chillade på internatskola med grumlig bassäng och var i krügerparken och såg the big five. och sen chillade vi lite mer på internatet och även i familjer och sen tävlade vi och utklassade vissa och sen åkte vi hem. typ. jag råkade bryta tån på tävlingen också. jag är urbota klantig!

så egentligen. nyckelorden för sydafreeeakaresan är
"we had a good time baby, don't you worry", bortkomna resväskor, facebook, kuk, varm buss, sol, badmössebränna, 80x50, watchmen, snabbmat, glass, köra på fel sida, blonda tjejer, engelska kommunikationssvårigheter, solkräm, pinnträning, tidiga mornar, puss, safari, djurrumpor, "titta, en megaråtta! alfie, den har två ben, vingar och en näbb. vilken råtta...!", grumlig bassäng, motljus, fotografier, oskrivna vykort, vattenpolo, mat, powernaps, happy pills, ljusa sovrum, hoppa i vågorna, allmän förvirring, krossad armbåge, internatskoleklichéer, skoluniform, afrikaans, ek is lief vir jou, bruten tå, föräldramedverkan i lagkapperna, förseningar, omplaneringar, saknad, vänskap, umgänge, närhet, bästa lägret ever.

tack duncan, tack jandré, tack lee, tack ivan, tack marike, tack alice, tack vendela, tack matilda, tack annie, tack anna, tack conny, tack alla. ni är bra.

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0