this is the year.

eftersom jag försvinner ganska rejält i några veckor nu tänkte jag passa på att summera året med en fin lista jag tog av jens. lite sådär flashbacks kvällen innan jag drar utomlands. det och en myskväll-playlist. åh!

1) Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
börjat på chalmers. svikit. gråtit som aldrig förr. flyttat. bott själv. varit riktigt ensam.

2) Höll du några av dina nyårslöften?
jag tror jag sket helt i det här med nyårslöften. kanske bli smal, men det har jag ju inte direkt lyckats med.

3) Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
nej. eller, isf jens syster. typ.

4) Dog någon som stod dig nära?
ja.

5) Vilka länder besökte du?
sydafrika, spanien. och mellanlandningar lite här och var. strax även thailand.

6) Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
ett bevis på att jag är duktig på något eller gör något rätt.

7) Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
tredje och femte juni. sjuttonde augusti.

8) Vad var din största framgång 2010?
dm-bronset. och ala a, kanske. definitivt inte mina gymnasiebetyg.

9) Största misstaget?
alla svek.

10) Har du varit sjuk eller skadat dig?
jag var grymt sjuk efter sydafrika, i klass med lunginflammation eller så, sen fick jag astma och lyckades få en fin muskelinflammation i överarmen. och jag tappade visst rösten häromveckan. och honey råkade stämpla mig på studenten. min tå är fortfarande svart, nu ett halvår senare.

11) Bästa köpet?
emmabodabiljetten.

12) Vad spenderade du mest pengar på?
kläder. och tågresor.

13) Gjorde någonting dig riktigt glad?
baldagen var den bästa dagen i mitt liv. det var den lyckligaste stunden.

14) Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
pokerface - lady gaga. och så mycket annat. åh. jag blir tårögd.

15) Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
ledsnare.

16) Vad önskar du att du gjort mer?
lett mer. pluggat mer. varit snällare. varit bättre.

17) Vad önskar du att du gjort mindre?
ätit. varit elak. frusit. känt mig ensam.

18) Hur tillbringade du julen?
i thailand med mamma.

19) Blev du kär i år?
jag var. och blev på nytt.

20) Hur många one night stands?
två.

21) Favoritprogram på TV?
gossip girl. vampire diaries. nu har ju mitt tv-tittande blivit ganska begränsat. eventuellt svenska hollywood-fruar också.

22) Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
jag tror att personerna jag hatar är ganska konstanta.

23) Bästa boken du läste i år?
det var jättelängesen jag läste. men twilight, måste jag ju säga. eller den sista av böckerna, breaking dawn.

24) Största musikaliska upptäckten?
hoffmaestro. oskar linnros. ludwig bell.

25) Något du önskade dig och fick?
ja, min mac.

26) Något du önskade dig men inte fick?
ja.

27) Årets bästa film?
inception.

28) Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
skrev nationella i svenska b. sen gick vi ut i jönkan på kvällningen. shottar på amore och sen centrum och dansdansdans. fint!

29) Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
massvis.

30) Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
poppig. mer stuprör. mer kjolar. mer blus. mer fint.

31) Vad fick dig att må bra?
dans. musik. kärlek.

32) Vilken kändis var du mest sugen på?
jag vet inte. jag antar typ oskar linnros.

33) Vem saknade du?
jens. matildo och alla simmarälsklingar. conny. mamma. pappa. susan. annapanna. malin. moa. tamara. steven. emelia. och nu saknar jag redan chamers.

34. De bästa nya människorna du träffade?
HANNA. PETER. SAUDI. ANNA gånger några stycken. DAVID. ROBERT. SIMON dä. CHRISTOFFER. KFKB <3


Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0