It was planned from the beginning and the plan was carried through.

åhå. så det var onsdag.
jag fick skjuts till och från träningen, som dessutom var tråkigare än vanligt. jag var inte alls särskilt med i passet utan låg mest och tänkt på annat. tänkte på fina känslor. saker jag egentligen tycker om. sen åkte jag hem och sov efter träningen. välbehövligt må jag säga.
skolan var en lektion. engelska. och vi redovisade aka. läste innantill om våra semestrar på höglandet. jes. sen åt vi lite och snackade med biggan om balen. och just då började det VRÄKA ner regn. precis som i morse. men ann sa att vi ändå skulle ut till lövhult, så det var bara att ta på sig regnbyxorna och börja cykla. vi lyckades dock ta oss dit utan att bli blöta, men väl där började det regna och hagla nåt så in i norden. och det var ju inte alltför roligt därute heller. anlysera en landyta på en gånger en meter och räkna antalet arter däri. WOHO! nv-nördar är vi allihopa, allihopa, allihopa!
sen cyklade jag och malin hem till mig och fixade oss lite snyggare innan vi drog till stan och käkade med tamara och moa och sen blev det fix till balen. rulla ut röda matten. men den blåste nästan bort. tegelstenarna flög hit och dit. och avspärrningsbanden gick av. och det var strul med fotograferingen på pigalle. ALLT var kaos! det slutade med att vi fick sitta med fötterna på mattan för att den överhuvudtaget skulle ligga kvar på marken. det var kallt. mina fingrar var stelfrusna efter att ha suttit med kameran i handen i en och en halv timme. och stackars alla med balklänning. det kan inte varit varmt och skönt, precis. men det regnade ju åtminstone inte. och alla var så fina. jag vill också gå på bal.

sen var jag tvungen att cykla hem. väl hemma blev det plugg. drygt fem sidor spanska att översätta och sådär. jag kommer nog faila imorgon. vg är inte bra. jag BORDE ha mvg i alla språk. annars kommer jag ju ALDRIG kunna bli tolk. inte för att det ändå kommer bli så, men jag hade ju åtminstone varit halvvägs.

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0