När tiden är rätt ska jag plocka upp dig, och ta dig långt härifrån.

åhå, vilken bra dag! lite sådär världsbäst. inte nog med att jag hade sovmorgon, jag blev skjutsad till a6 för att skriva upp. jag kan inte minnas när jag sist var så nervös. måste nog varit inför finalen på rosenlundsbadet sprint förra året. jag satt och skakade och kunde inte ens skriva min namnteckning bra på elektroniska plattan. woho! och kortet ska vi inte ens prata om. fast killen innan mig hann typ inte tänka efter och svor högt så alla började skratta. och sen fick vi ju gå in till datorerna. jag var klar efter kanske tjugofem minuter. och jag hade 61! av 65. och 52 var godkänt. ni fattar inte hur glad jag blev! helt sinnessjukt. sen tog jag bussen till jobbet och fick rensa häckar resten av dagen. mindre kul, dock. och inte heller särskilt roligt när oscar snott det sista på mitt smör och slängt förpackningen. tack. där var min frukost, liksom. dessutom kom det världens åskknallar och regnoväder på lunchen och när vi skulle gå ut igen efteråt. äckligt. men jag struntade i regnjacka, eftersom jag höll på att dö av värmeslag då, och sprang runt i t-shirt och var blöt och sval istället.

efter jobbet kände jag att jag ville fira att jag är halvvägs till en rosa plastbricka med ett urbota fult foto på mig själv. så jag tänkte att jag ville ha godis. men väl inne på hemmakväll kom jag på att glass ju faktiskt är smaskigare. så jag och mamma åkte och handlade massa saker. först skulle hon in en "liten" sväng på lidl. det resulterade i shopping för nästan 500 spänn. jag köpte jordnötssmör, woho! mums! och så sjukt med utomlandskänsla. jag dör! sen köpte vi glassen och åkte hem. äntligen.

snart lär jag ju bli nervös för körningen. tänk om jag failar? tänk om jag är sämst? tänk om jag får kärringstopp?

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0