bara för att.

jag har tråkigt och vill också tävla. och tjejerna slog klubbrekord på medley. blä.

BASIC.
Vilken klubb simmar du för? Nässjö SLS
Vilken är din modersklubb? samma som innan.
När började du simträna? jag har simmat så länge jag kan minnas.
Vilket är ditt specialsimsätt? bröstsim.
Vilket är ditt sämsta simsätt? ryggsim.
Är du beroende av simning? hmja. det är jag nog.
 
TRÄNING.
Skulle du kalla dig träningsnarkoman? ja, faktiskt.
Hur många timmar/vecka tränar du? hm. 5 eller 6x2h i vattnet. plus 3h styrka.
Tackar du nej till att träffa kompisar för träningens skull? ja, ibland.
Har du tackat nej till att åka bort pga träning? ja, det har jag.
Tycker du varje träningspass är roligt? de flesta passen är rätt trista.
Hur långt är den längsta sträckan du har simmat ett pass? passen ligger nog på typ 5-6000. men vi har la kört 3000 sträck.
Vilken del av träningen gillar du bäst? är man pigg så är ju fart 3-4 jättekul ibland.
Vilken serie är den tuffaste du har simmat? all mjölksyraträning är alltid tuff. just nu kan jag bara komma på när vi körde evighetslagkapp i 36min för några veckor sedan.
Har du spytt pga. mjölksyra? nej. men nästintill.
Brukar du mygla? nej.
Arm eller ben? arm, iih! jag är INGEN bensimmare, det kan jag ju tala om.
Sprintserie eller gnetserie? sprint, oftast.
Har tränat fast du egentligen inte borde? jaa.
Skriver du träningsdagbok? nej.

TÄVLING.
Vilken distans är din bästa? 50 bröst.
Vilken distans är din sämsta? allt ryggsim.
Vilken distans tycker du är ROLIGAST att simma? 50br, 800 och 50fj. och några till ^_^
Långbana eller kortbana? lång. palla vända ju.
Vilken är din största merit? oj. jag vet inte. jag är ju inte så bra...
Hur simmar du in inför en tävling (seriöst eller inte osv.)? jag försöker simma in så det känns bra. men av erfarenhet så vet jag att jag borde simma in minst 2000. men det brukar bli mellan 1500 och 2000 nånstans. dock kortare inför eftermiddagspassen.
Blir du nervös innan ett lopp? jag blir alltid jättenervös. utom innan ryggsim då.
Har du spytt av nervositet? nej.
Har du medvetet simmat långsammare än du kunnat någon gång? ja. senast i helgen ju. meningslöst att ta i när man ändå vet att man bara behöver simma igenom för att komma till final.
Tävla på morgonen eller kvällen? eftermiddagen.
Vilken är den största tävlingen du har varit på? nuss och dm.
Ytterbana eller ledarbana? ledarbana.


GRADERA 1-10.
Så bra är jag på att...
Ta ut mig till max på träning [7]
Ta ut mig till max på tävling [8]
Hålla tekniken under träning [7]
Pressa mig i man mot man situation på tävling [7]
Pressa mig i man mot man situation på träning [6]
Hålla rätt fart [8]
Starta [7]
Vända [5] på bröstsim och [8] på allt annat.
Kicka [7]
Hålla andan [9]
Komma ihåg persen [9]
Stretching/ uppvärmning osv. (inte kunskaper, utan hur noggrann man är) [8] jag måste stretcha, annars blir mina axlar helpaja.
 
ÖVRIGT STRUNT.
Hur långt har du simmat under vattnet som längst? tss. jag vet inte.
Hur långt har du simmat som längst utan andning? har bara kört 50m, så jag vet inte.
Kan du blåsa ringar under vattnet? jag har inte provat ^_^
Vem är din största manliga simförebild? michael guden phelps.
Vem är din största kvinnliga simförebild? kate ziegler och tessan.
Simma.nu eller simsport.se? simma.nu.
Har du någon gång blivit dopingtestad? nej.
Vad är roligast, träning eller tävling? tävling oftast.
För du statistik över din simning? japp. fast inte lika seröst längre, när octo finns.
Är du bra på att simma med fötterna först? jag är grymmast i världen på baklänges fjäril!
Vilken dräkt är din favorit? båda fastskinen.
Vilken tillverkare är din favorit? speedo, no question.
Vilka simglasögon använder du? sånna swedish, malmsten.
Använder du öronproppar? nej.
Använder du näsklämma? nej.
Viker du upp/in badmösskanten (om du använder sådan)? jag viker ut den.
Har du rakat benen inför tävling? (mest för killar) ja, massa gånger.
Har du simmat open water någon gång? nej.
Om du var tvungen att byta klubb, vilken skullde du då helst simma för? tja. göteborg sim eller neptun då kanske.
 
SLUTLIGEN.
Vilken är din bästa egenskap som simmare? träningsvillig.
Vad/vilka är dina kortsiktiga mål (inom 2 år)? jag har mest specifika teknikmål, men annars är det nog dm-kval igen och några ordentliga pers på 50, 100 och 200br.
Vad/vilka är dina långsiktiga mål? sm/jsm-kval. (jsm-kvalet är ju som sagt bättre än sm-kvalet på 50br...) och försöka fortsätta så aktivt som det bara går efter studenten.

/f.


Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0