Som ett spöke bland isflak.

helgen. kan egentligen beskrivas med två ord. tre hundradelar. tre ynka hundradelar som ändå spelade en gigantisk roll.
jag vet inte om jag gillar växjö egentligen. rätt hemsk simhall men pallarna är bra. fast snorhala i sidled. jag ville ha reaktionsplattor på egentligen. då får man grepp. och slipper skära upp sig under fötterna om man råkar glida.
men ja. simningarna gick väl hälften hälften ungefär. 200fr var pers och bra som fan och jag, matildo och annie var alla inom loppet av två tiondelar. jag hade 2:22.66, matildo .63 och annie .47. jämnt som bara den. sen var det 50br som var katastrofartat. det händer INGENTING när jag simmar!
sen simmade jag 100med och persade med två och en halv sekund så det var allmänt great. sen blev det lag sista grenen. 50 medley. annie på ryggen, matildo på bröstet, jag på fjärsen och vendela på frisimmet. faktiskt riktigt bra simmat av allihop. jag hade 34.1 och var sjukt glad över det. tjoho! sen blev det dagiset där vi sov och alla var svintrötta redan vid nio. tävlingen hade tagit många timmar. på 100med hade det varit 19 heat tjejer... och jag var i heat 14, liksom.
innan vi skulle sova låg vi typ åtta pers på viktors bautamadrass. faktiskt väldigt bekvämt. hade vi legat där fem minuter längre hade jag somnat, och jag var inte ensam om det. men vi somnade ändå i våra egna sängar, vi var fem tjejer på typ 20 kvadrat. härligt mysigt!

när jag vaknade imorse upptäckte jag att jag sovit på en legobit hela natten. bekvämt? och så märker jag att jag har galet ont i axlen. om det beror på legobiten eller tävlingen vet jag faktiskt inte, men ont gör det. jag har världens knut, stor som en pingisboll. och nu överdriver jag inte ens. mina axlar är paj. aj. och simningen på morgonen bestod av 200me. den distans jag faktiskt har simmat på varenda jävla tävling sen nyår typ. jag hatart. och det gick självklart dåligt. jag och matildo var lika på allt. utom ryggsim. jävla skitsimsätt. sen hade jag gjort mitt för förmiddagen så jag satt med kläderna på i typ två timmar och väntade på att alla skulle simma klart så vi kunde äta. härligt socialt. fast jag stod och flätade malins hår ett tag. det var roligt. efter lunchen satt vi och degade och spelade neger och president. det är verkligen roligt. och matildo och vendela hade noll taktik vilket jag och anna hade fruktansvärt roligt åt. sen blev det lite insim och 50fr individuellt. 30.72. och där slog annie mig med TRE hundradelar. william simmade samma distans och hade 30.03. det enda han ville var att vara under 30. jag skadeglädjesskrattade mig hela vägen ut i omklädningsrummet. sen hade vi lång vila igen. palla 18 heat 50fr tjejer och 13 heat killar och typ 6+6 heat 200br och massa annat. sen blev sista grenen 50fr lagkapp. jag hade sistasträckan, dagens överraskning. men vi simmade bra. och jag hade 29.97 och bara en andning. jag är nöjd som fan. med hela helgen sammantaget också.

det roligaste tror jag var när annika körde in i bilen framför. jocke som satt i bilen garvade jättemycket och smsade till oss. sen vågade han inte sova nåt på hela vägen ner xD
och imorgon är det lov, tjoho! jag ska sova!

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0