Solen den slocknar inom sin tid.

jag har kommit på en sak jag stör mig sjukt mycket på. när folk säger att de är dåliga/gör dåligt ifrån sig fast de VET att de inte är/gör det. jag hatar det. förra veckan var det så. annie grämde sig tydligen över att hon simmar "skitdåligt" på sista lagkappen. hon hade typ 29.6 på flygande. OJ så dåligt, hon har gjort typ 29.4 på flygande innan. precis likadant är det i skolan. "oj, jag är så dålig, jag fick mvg-!" härligt då när man står brevid och vet att man haft sämre och den som uttrycker sig också vet det. ska man ta det som världens dolda förolämpning eller hur ska man ens tolka det? om man kommenterar att "nej, det var ju inte alls dåligt, jag hade ju mycket sämre" är det bästa svaret man kan få "det är ju bra för dig". DÅ, om nångång, tar åtminstone jag åt mig. för det är definitivt en dold förolämpning. annars kan man ju alltid få till svar : "nej, du är helt värdelös och SÅ dålig är ju inte jag." tack. jag älskar er också.

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0