åland i ett nötskal.

ja herregud, jag är hemma. eller, jag är i skolan, men sak samma.

vi åkte i onsdags, spenderade ett par timmar i huvudstaden med shopping och sedan blev det båten över till åland. själva lägret var inte så mycket nämnvärt. vi tränade lagom hårt och körde spurt och så varje pass. tävling på lördagen, fyra lopp på mindre än en och en halv timme lika med sjukt mycket mjölksyra. nytt pers på 50fr, dock. och jocke lyckades slå mig på 100br, för det gick typ sämst. sen har vi kollat lite på hockeyn med finnarna som bodde på samma ställe, och vi var och åt på restaurant och köpte glass i duggregn och tio plusgrader snålblåst. igår så hann vi faktiskt också med ett träningspass och sen så blev det packa och åka båten hem på eftermiddagen. på båten blev det stor buffé och slänga pengar på spelautomaterna. sen tröttnade jag, kajs, my och jocke, så vi gick och satte oss och spelade kort i ett hörn. och på dörren jämte oss satt det en skylt där det stod " Sammuta valot tässä tilassa". "Släck belysningen i detta utrymme." det gjorde seriöst vår dag. bussen hem var ett enda stort flumgarv. mer behöver inte sägas.
nej, nu börjar spanskan. och jag som redan har haft spanska nationella i fyra timmar idag. sen blir det skippa träningen och hem och göra klart historian. jag kommer få så IG!!

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0