Som om jag föddes till den jag måste bli.

okej, idag var det både bra och katastrof. jag och jenny fick uppdraget att åka till dagiset och pyssla om det. när vi kom dit utan att köra fel en enda gång kom vi på att vi varken hade skyddsglasögon eller hörselskydd, så vi fick åka tillbaka och hämta det. sen sopade vi och trimmade lite gräs och sedan satt vi i skuggan i barnens fina olekta sandlåda med vit utomlandssand och lyssnade på radioteatern. efter lite frulle och så satte vi igång att skrapa bort färg på alla sopställen. först efter lunch kunde vi börja måla. vi är lite sega. men idag var det inte så varmt, det var ju positivt, om något. runt två eller så stod vi och pratade med melo och oscar som båda var sysslolösa och rastlösa. jenny kladdade runt med färgen och hade färg på linnet, shortsen, magen, armarna, benen och skorna. bra!  när vi sen skulle flytta alla grejer till sista sopstället så hade vi moppen, för david och thimmy kör runt på elbilen, fast ingen av dem har körkort. david är förresten bara sexton, hmpf. så vi packade på allt på moppen och jag satt på kanten på flaket. jenny hade lite problem att köra och körde lite för långt och skulle då vända. MEN. hon råkade köra över ett såntdäringa lock som det finns vatten i. kaboom sa det och sen blev hela kyrkogården en fontän. det bara sprutade vatten i en stor kaskad över oss och moppen och flera gravar. vi fick panik och visste inte riktigt vad vi skulle göra. vi ropade på oscar som tog moppen och åkte och fixa hjälp. men det tog minst en halvtimme innan vattnet slutade forsa. vi fick rätt mycket skit för allt det här. men det var faktiskt inte mitt fel. mer jennys i så fall. efter jobbet segade jag mig lite och gick och pratade med oscar. då missade jag tåget som gick vid 7min över 4, så jag tog det vid halv fem istället. men jag och oscar stod och pratade och sen kom en kompis till oscar så de började prata. han verkade lite schysst. oscar presenterade mig som en han jobbade med och att jag var från n-ö. jag förstår inte varför folk jämt ska mobba mig för det? hallå, david bor ju i lekeryd, för helvete. vad är inte det för håla då?!

och nu ska jag gå och raka benen och kolla på blue water high. jag har bakat smarrig kladdkaka idag med. ska ha med den till fikat imon. oscar ska egentligen också ha, men jag räknar inte med det...

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0