Och Matti och Mikko och alkohol är det sista jag hör innan jag lägger på.

jag hade ingen tid igår att skriva, men det hände inte överdrivet mycket.
det vart lite blomrensning och sedan kantskärning i sofiaparken på jobbet. trist, men det funkar. fast jag och jenny och oscar hade sjukt roligt när vi körde elbil allihop. oscar satt på golvet och gasade med handen, mer än så behöver jag inte berätta. sen gjorde jag dagens goda gärning och gav en på kommunen hans nycklar som han hade tappat bort i soffan. han blev jätteglad, wiho.
efter jobbet åkte jag med m&p till lager 157. göttans. lite skön shopping: trosor, linnen och huvtröjor. bra bra.

idag var det en sjukt rolig dag. rätt slapp också, för den delen. jag och jenny hade städrundan och vi var värsta lata. vi satt i elbilen och plockade därifrån utan att ta ett enda steg. snacka om lata! i sofiaparken hittade vi värsta skumma grejen. först trodde vi att det var en drickaback, men det var nog nån form av packlår. men vi gjorde enkelt om den till renspall, superpraktiskt och smidigt! och efter frukosten åkte jag och jenny till ica och pantade alla tomburkar i garaget. vi pantade nästan 200 burkar och fick inte ens 50 spänn. det var lite jobbigt tyckte vi, men pengarna räckte än till att köpa massa gott fika. resten av dagen var vi ute och skar kanter utanför kyrkan. rätt lamt. det var vi fyra sommarjobbare, ingen vuxen, och då blir det inte jätteseriöst. vi tog ganska många saftpauser kan jag erkänna...

nu är det bara en vecka kvar på jobbet med. lite blandade känslor, faktiskt. gött att slippa jobb, men samtidigt, jag kommer sakna folket och att ha nåt att göra på dagarna. egentligen så är det ett väldigt roligt jobb, även om det tidvis är sjukt tråkiga moment. men nu var det ju inte själva jobbet jag hade tänkt skriva om, utan lönen. vi (jag och oscar, eftersom vi är lika gamla och började jobba samtidigt) skulle få lönen för juni, typ två jobbade veckor, den 27 juli. men eftersom avdelningen som betalade ut löner är stängd så skulle vi, enligt dem, inte få lönen förräns i augusti, alltså TVÅ månaders förskjutning. magnus vart skitsur på detta så han lyckades fixa så vi skulle få ett förskott på 40 timmars arbetstid, en vecka. men idag sa jenny att hon hade fått sin lön i måndags, hela lönen för jun plus semesterersättning. så jag gick och tog ut pengar och kollade mitt saldo, och jag hade också fått min lön. HELA min lön för juni, nästan 6 och 3, brutto. jag fick alltså också semesterersättning. gött gött. jag blir alltid lycklig av mycket cash! så nu kan jag shoppa ordentligt i london!

/f.


PS. jag förstår om ni inte orkar läsa igenom allt. inte ens jag pallade korrekturläsa. DS.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0