If it’s meant to be you and me.

fredag. mumma.
sista dagen på jobbet och det var great. fast samtidigt suckigt. jag kommer sakna alla (jenny, oscar, melo, johanna, magnus och gunda) massa. men nästa år blir det jobb igen. jag och jenny har lovat det och jag har lovat både gunda och johanna att jag kommer tillbaka.
men idag då. jag och jenny åkte på städrundan och vi såg några konstiga killar på balkongen ovanför elaffären. när vi kom tillbaka för att vattna urnorna typ tre timmar senare så stod de fortfarande kvar. sen målade vi klart och vattnade urnorna som sagt och sedan hjälpte vi oscar lite och gled runt i elbilen. fikat var smarrigt också. min kladdkaka var sjukt kladdigt, men fruktansvärt god. och oscar hade med sig bullar. mycket fika vart det. och tur var väl det, för nån idiotkommunare hade snott mina mackor och käkat upp. jag hade fan FEM mackor i min påse och en klämma runt. när jag kom in till frukosten så ligger påsen i papperskorgen och klämman ligger ensam kvar på bänken. jag sa det till dom andra och då sa gunda att det hade legat en tom påse på bänken med en klämma runt, så hon hade slängt påsen. jävla kommunare, vafan! dom kan ju inte sno fem fucking mackor av mig plus att de snott smör också! jag blev verkligen asförbannad. där rök min frukost, hallå! så frullen blev en kopp citronte och lite socker i det. tur att jag inte var så hungrig. grrr....
men sen när vi skulle gå hem så var det sjukt sorgligt. jag kramde alla och sen stod jag och oscar och pratade lite medans jag väntade på mam. sen fick jag en kram av honom med.
så sammantaget så tycker jag att det har varit bättre i år än förra året. faktiskt. jag har nog haft snäppet roligare i år. jag och jenny har ju blivit jättebra kompisar, och melo kommer jag aldrig glömma, hans sjuka humor (precis min humor) och alla hans underbart kassa skämt och hans miner. och oscar, han har jag ju fått vila ögonen på i sex hela veckor. mums. han är mums. jag hoppas att han ser mig som en kompis iaf, om inte annat så. och det lär han ju inte. och jag vet att joz kommer skälla ut mig nu för att jag inte kört på, men sånt är bara onödigt då man redan vet att det är lönlöst. varför slösa tid och ork på sådant. näe, jag ska nog, om ett tag, när det känns ännu bättre, försöka få te-tvåan på en dejt eller nåt. fika typ. vi snackar ju massor på msn åtminstone. at least, it's a start.

och imorgon vid tio typ drar vi mot säve och sen mot london och hitchin. möjligtvis så att jag har tid att sno neil och davinas dator och slänga iväg ett inlägg, dock antagligen utan åäö. annars så hörs ni av mig nästa söndag!

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0