don't blame your daughter.

okej, så melodifestivalen igår. überskräll, eller vad ska man egentligen kalla det när Frida feat. Headline gick vidare till globen?!
jag förstår inte alls. igår var det det sämsta startfältet ever, alltså. men nu ska jag leka anders nunstedt och kommentera alla bidrag på mitt sätt.
melodi 1. Lay your love on me - BWO. helt okej. bwo-style, liksom. den når nästan upp till bra på min melodibedömningsskala.
melodi 2. Izdajice - Mickey Huskic. kass. jag fattar inte bosniska, så what's the point då? och det är faktiskt den svenska melodifestivalen, hallå! sjung ut, sjung begripligt eller sjung helst inte alls.
melodi 3. Upp och Hoppa - Frida feat. Headline. jimmy jansson-dänga fast med grövre text, dock fortfarande meningslös text. musiken funkar, om man slipper se på dem. når nästan upp till acceptabelt på bedömningsskalan.
melodi 4. When you need me - Therese Andersson. katastrof. jag hatar opera, jag kan inte höra vad de sjunger, och igår var inget undantag. BLÄ! ligger strax ovanför dåligt på bedömningsskalan.
melodi 5. Under mitt tunna skinn - Patrik Isaksson. typisk patriklåt. den funkade, han sjöng okej, man fattade nästan allt, men ja, inget extraordinärt. acceptabelt.
melodi 6. Smiling in love - Caracola. jag var lite skeptisk till dem innan, men låten var ju näst bäst i startfältet. lagom klatschig slagdänga. de borde gått till final.
melodi 7. Jag saknar dig ibland - Ainbusk. jag har aldrig fattat det här med gotländska och speciellt inte sjunga på det heller. nej, det höll inte alls. inte ens acceptabelt.
melodi 8. Hallelujah new world - Eskobar. jag höll på dem innan jag hört låten. och klart, låten var ju inte vidare stark, men jag tycker inte de förtjänade att komma sist. näe, fy skäms, svenska folket! dock inte jätteacceptabel låt.

men bäst, ALLA KATEGORIER, är och förblir Björn Gustavsson. jag är kär i den människan. <3

nej, nu ska jag dra och träna.

/f.


Vill du kommentera?
Postat av: Johanna

Va? vad säger du om gotländka??
Nä nu j**lar!!
:p

2008-02-24 @ 10:42:57
URL: http://desbarrar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0