För många rammelsängar att ramla i.

okej, nu är jag hemma från falkenberg '08. fast jag kom egentligen hem i fredags kväll. men igår var det kräftskiva i stugan och sen var jag och tränade imorse och sen gick vi ut och plockade svamp i regnet. därför blir det inte en bloggning och falkis förräns nu.

vi åkte i fredags från simhallen. buss. vi hade roligt, vi satt med conny och bestämde olika teaterteman och tiokampsgrenar. väl framme blev det välja sängar och packa upp och sedan titta lite på OS-invigningen innan det var dags för första vattenpasset på två månader för mig. kallt, blött, salt och tungt som fan. men jag överlevde. och jag överlevde de nästkommade tolv passen också. duktigt av mig, tycker jag. och conny sa att mina axlar inte alls var så hårda som de brukar vara, och det är väl något positivt? dock hade jag några knutar här och var över ryggen, men de löste upp sig.
resten av veckan var alla förkylda och några fick slippa lite träningar. och alice fick värsta halsviruset. under veckan hann vi också med att gå till glassbaren, gå på vallarnas, köra massa pinnträning och mental träning och skratta massa massa. största skrattet i falkenbergs historia tror jag kom när vi skulle framföra vår hejaramsa och anton fes. herregud vad vi skrattade. sen så var det ju förstås många bra rembrantar också. bäst va nog angelica när hon inte fattade tidskillnaden över jorden, tidszoner och så. jag försökte förklara med ett exempel:
jag: "men i typ england, där är de ju en timme efter oss. när klockan är nio här, så är den ju åtta där. fattar du?"
angelica: "ja, så bra för dom, då får de ju se en timme längre på TV!!"

ja, det är fan inte lätt.
inte för jocke heller, tydligen.
jag och matildo och alice hade spenderat lite tid efter träningen i duschen med att raka oss på benen och diverse andra ställen. sedan skulle vi förklara bikinilinjen för jocke och viktor, eftersom de uppenbarligen inte fattade / visste vad det var förnåt. vi försökte förklara med rakning och vaxning och tillslut visade jag ovanpå mina byxor var på kroppen den finns. jocke som är ett sån geni sa då:
"jaha! men då fattar jag ju! det är ju sånt som viktor brukar få på söndagsmornarna när vi tränar och solen skiner in genom fönstret!"
jaa, det är verkligen inte lätt, när det är svårt. sedan lykades han kläcka ur sig att det luktade mint i ögonen också, när vi satt i ångbastun. stackars jocke. det är inte alltid lätt att ha lite iq.

/f.

Vill du kommentera?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0